|
20 FEBRUARI
1997
Proximus biedt "Geld terug"- garantie
een initiatief dat de GSM-markt nog sneller zal doen groeien
Proximus zet een nieuwe stap in de richting van potentiële
klanten. Dit initiatief zal nieuwe klanten toelaten aan den lijve te
ondervinden hoe nuttig mobiel bellen is en hoezeer het gebruik van
een Proximus-GSM het leven gemakkelijker maakt. Dit wordt immers pas
duidelijk eens men het effectief heeft geprobeerd.
Daarom krijgen nieuwe klanten tot einde maart de kans gedurende 15
dagen te ervaren wat het betekent "Proximus" te zijn : zij kopen een
ProxiStart-pakket (Panasonic), en zo zij tijdens de proefperiode van
15 dagen toch niet tevreden zijn, kunnen zij het terugsturen. Zij
krijgen nadien hun geld terug. Dit ProxiStart-pakket, een GSM-toestel
en een voorafbetaalde simkaart, kondigde Proximus als eerste in
België aan in november 1996. Het kende een enorm succes. Vandaag
gaat Proximus dus nog een stap verder door het aanbieden van dit
pakket met "Geld terug-garantie".
Proximus is er gerust in: op basis van onderzoeken naar de
klantentevredenheid blijkt dat de klant zeer tevreden is over prijs,
kwaliteit en bedekking.
Een klant die bij Proximus tussen 22 februari en 31 maart een
ProxiStart-pakket koopt, mag dit GSM-toestel en het Proximus-netwerk
gedurende 15 dagen proberen. Wie niet tevreden is, mag -binnen de 15
dagen na de aankoop- het pakket met alle toebehoren terugsturen
(samen met een kopie van de factuur). Het terugsturen (in de
originele verpakking) gebeurt op kosten van de klant met een
snelpostdienst, zoals bijvoorbeeld Taxipost.
Bevelgacom Mobile doet vervolgens het nodige voor de terugbetaling
van het volledige pakket. Dit betreft zowel het Panasonic-toestel als
de voorafbetaalde simkaart. Dit betekent dus dat ook de gemaakte
gesprekken worden terugbetaald. Binnen de 6 weken na ontvangst van
de GSM krijgt de klant via een bankoverschrijving het betaalde geld
terug, met een maximum van 10.995 BEF (btw inbegrepen. Een klant die
zijn of haar GSM wil terugsturen, maar intussen, nog tijdens de
proefperiode, de voorafbetaalde kaart heeft omgezet in een
Proximus-contract en dat wil stopzetten, moet de kaart desactiveren
volgens de algemene voorwaarden van het contract. Met uitzondering
van de activeringskosten en de sinds de omzetting gevoerde geprekken
wordt ook aan deze klant het betaalde bedrag terugbetaald.
Bovendien krijgen vanaf 1 maart vooral de 8 watt-gebruikers met
ProxiDuo de mogelijkheid 1 nummer te hebben voor 2 simkaarten,
hetgeen als voordeel heeft dat men met 1 abonnement met 2 toestellen
kan bellen, zonder dat telkens de simkaart van toestel moet worden
verwisseld. De Proximus-verkoopunten beschikken over alle informatie.
Bevelgacom Mobile, dat vandaag 440.000 klanten (412.000 Proximus en
28.000 Mob 2) telt, rekent erop dat dankzij deze initiatieven de
GSM-markt in België nog meer zal groeien.
|