Meer infoProduktenJobsContactHome

E N F

 

GECONSOLIDEERDE KERNCIJFERS

BLIKVANGERS VAN HET EERSTE SEMESTER EN VOORUITZICHTEN

GECONSOLIDEERDE RESULTATENREKENING

UITSPLITSING VAN DE GECONSOLIDEERDE OMZET

GECONSOLIDEERDE BALANS

VERMOGEN TOT AUTOFINANCIERING

 

 

 

 

 

 

Blikvangers van het eerste semester en vooruitzichten

De belangrijkste gebeurtenis tijdens dit eerste semester is ongetwijfeld de closing die plaatsvond op 20 maart 1996 en die de concretisering vormt van de strategische consolidatie waartoe twee jaar geleden het initiatief werd genomen. De nieuwe aandeelhouders van Bevelgacom, Ameritech, Tele Danmark en Singapore Telecom, vormen een planetair consortium dat zich via de Europese Unie uitstrekt van de Verenigde Staten tot Azië. Samen vormen zij een associatie van internationale operatoren die tot de best presterende ter wereld behoren. Voor Bevelgacom zijn zij de uitgelezen partners die de onderneming uitzonderlijke toekomstperspectieven bieden. Er liggen niet minder dan 70 projecten voor samenwerking ter studie, waarvan er 20 reeds voor het einde van dit jaar concrete resultaten zullen opleveren. Deze projecten hebben niet alleen betrekking op de ontwikkeling van nieuwe produkten en diensten, maar ook op verbeteringen op het vlak van de organisatorische structuur en de schaalvoordelen, hetgeen zeer snel zal leiden tot de toename van het concurrentievermogen van de onderneming.

Een andere blikvanger van dit eerste semester is het samenwerkingsakkoord dat op 16 april werd afgesloten met de onderneming SCITOR, dochtermaatschappij van de groep SITA (Société Internationale des Télécommunications Aéronautiques). Deze operator, die werd opgericht door belangrijke internationale luchtvaartmaatschappijen, exploiteert thans het belangrijkste privé-netwerk ter wereld met een bereik van 220 landen. Deze overeenkomst zal Bevelgacom in staat stellen om haar klanten de "Global Reach" aan te bieden, en dat vanaf de maand september onder de merknaam Bevelgacom "World Solutions". Deze "globale diensten" zijn internationale telecomdiensten die worden aangeboden door één enkel eengemaakt netwerk. Zij bieden de ondernemingen een grotere efficiëntie en meer mogelijkheden aan en dat tegen prijzen die meer concurrerend zijn.

Tijdens het eerste semester van 1996 werd eveneens een aanpassing van de tarieven doorgevoerd. Om de uitdagingen van de concurrentie voor te zijn en om beter te zijn afgestemd op de reële kosten maakt Bevelgacom verder werk van de uitbouw van haar tarievenbeleid, waarmee in 1994 een aanvang werd gemaakt en die in 1995 werd verdergezet. Op internationaal vlak werden sinds 1 mei de prijzen voor de oproepen naar Canada en de V.S. nogmaals verlaagd, en dat van 30 tot 25 BEF (zonder BTW) per minuut. Vanaf 1 juni was het de beurt aan de prijzen voor de oproepen naar Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland. Voor sommige andere internationale bestemmingen zijn er nog prijsverlagingen gepland vóór het einde van dit jaar. Bevelgacom heeft eveneens beslist om haar residentiële klanten te laten genieten van het principe van volumekorting voor hun internationale gesprekken. Op nationaal vlak zette Bevelgacom de eerste stappen met het oog op de toepassing van de Europese richtlijnen. Zo wordt vanaf 1 augustus van dit jaar het basisabonnement verhoogd met 80 BEF (zonder BTW) per maand, en de ISDN-verbindingen (Integrated Services Digital Network) met 160 BEF (zonder BTW). Eveneens met ingang van 1 augustus rekent Bevelgacom het aanvragen om inlichtingen aan, hetgeen tevoren niet het geval was.

Tijdens dit eerste semester verstevigde Bevelgacom verder haar verbintenissen tegenover haar cliënteel. De aansluitingen (behalve voor de ISDN-verbindingen) worden binnen 5 werkdagen tot stand gebracht en indien dat niet lukt dan wordt als compensatie een gratis abonnementsgeld van twee maanden aangeboden. De storingen worden gelicht binnen twee werkdagen, volgend op de dag waarop zij worden gemeld. Indien deze verbintenis niet wordt nagekomen, dan krijgt de klant als compensatie een maand gratis abonnementsgeld per dag vertraging.

Overigens voert Bevelgacom vanaf 1 oktober 1996 de minimumdienst in. Dit betekent dat in geval van achterstallige betaling de toegang tot de noodnummers behouden blijft, terwijl het ook mogelijk is om oproepen te ontvangen gedurende een periode van maximum twee maanden. Een klant zal eventueel een verlenging van deze periode kunnen verkrijgen indien Bevelgacom instemt met een afbetalingsplan voor zijn schulden.

Wat ten slotte de Mobiliteit betreft, die in 1995 een spectaculaire stijging van haar omzet kende met 50,6 %, wordt de score bevestigd en zelfs met 53,1 % overschreden in vergelijking met dezelfde periode van het vorige jaar. Deze sector vormt dus de belangrijkste motor voor de groei van de Bevelgacom -groep.


Meer info | Produkten | Jobs | Contact | Home

© 1996 BEVELGACOM.

Laatst bijgewerkt :
06 december 1996.

Meer info over deze site

Dag !

Wettelijke bepalingen

 

 

Go to the top